Գյումրի բժշկական կենտրոն

Մասնագետների համար / Բուժքրոջ էթիկայի նորմերը / Բուժքրոջ էթիկայի նորմերի ուղեցույց

Բուժքրոջ էթիկայի նորմերի ուղեցույց 14.03.2018

Ժամանակակից հասարակության մեջ բուժքրոջ մասնագիտությունը համարվում է ամենամասսայականը: Բուժքրոջ մասնագիտական գործունեության էթիկական հիմքն է հանդիսանում մարդասիրությունը և գթասրտությունը: Բուժքույրական գործի նկատմամբ պահանջները ունիվերսալ են և անհրաժեշտ մարդու ծննդյան պահից մինչև մահ: Այցելուի, հիվանդի և նրա ընտանիքի մոտ բուժքրոջ հանդեպ հարգանք և վստահություն է ծագում միայն այն դեպքում,

երբ նա տիրապետում է շփման արդյունավետ ունակություններին, մակարդակով յուրացված գիտելիք՝ գթասրտություն, համբերություն, մասնագիտության անթերի տիրապետում:


 Էթիկայի նորմերի ուղեցույց

 

Ձեզ դիմելիս այցելուն/հիվանդը պետք է ունենա այն զգացողությունը, որ Դուք պատրաս­տակամ եք իրեն օգնելու հարցում։ Ձեր պատրաստակամությունը արտահայտելու համար անհրաժեշտ է.


Ÿ  Ներկայանալ (կրել տարբերանշան, որը տեսանելի և ընթեռնելի է), հարցնել այցելուի, հիվանդի անունը և խոսելու ընթացքում դիմել նրան «Դուք»-ով

Ÿ  մոտեցող այցելուին  (հիվանդին) լսել ուշադրությամբ, մի կողմ դնելով այլ գործերը

Ÿ  հիվանդին տրամադրել բավարար ժամանակ` խնդիրը հասկանալու համար

 

Ÿ  ժամանակ չունենալու դեպքում ասել՝ «կարող ե՞ք սպասել» կամ «խնդրում եմ մի փոքր սպասեք»:



Լսելու ընթացքում օգտագործել հետևյալ հմտությունները, օրինակ.


Ÿ  գլխով անել (դուք հիվանդին լսում եք)

Ÿ  աչքերի կոնտակտ պահել

Ÿ  առաջ գալ (դուք ուշադրությամբ եք նրան լսում)

 

Ÿ  օգտագործել «հասկանում եմ, թե ինչ նկատի ունեք», «հասկանում եմ Ձեզ», նախա­դասու­թյուն­ները: Թվում են պարզ բառեր, բայց շատ իմաստալից են և նպատակային:


Լինել համբերատար, հիվանդին ընդհատել ՝ Ձեր կարծիքը արտահայտելու կամ մեկնաբա­նություն անելու համար: Հիվանդին պատասխանել հանգիստ և բարեհամբույր տոնով, պահպանել հիվանդի անձնա­կան տվյալների գաղտնիությունը,չխոսել հիվանդի ներկայությամբ հիվանդի ախտորոշումից: Խոսել պարզ, հիվանդին հասկանալի լեզվով, խուսափել հիվանդի համար անհասկանալի բժշկական տերմիններից:

 

 Ուշադրություն դարձնել ժեստերի և պահվածքի վրա, որի միջոցով էլ կարելի է արտահայտել հետևյալը՝

Ÿ  ժպտալ

Ÿ  համբերություն ցուցաբերել:

 

 


 

Լինել համբերատար, հիվանդին ընդհատել ՝ Ձեր կարծիքը արտահայտելու կամ մեկնաբա­նություն անելու համար: Հիվանդին պատասխանել հանգիստ և բարեհամբույր տոնով, պահպանել հիվանդի անձնա­կան տվյալների գաղտնիությունը,չխոսել հիվանդի ներկայությամբ հիվանդի ախտորոշումից: Խոսել պարզ, հիվանդին հասկանալի լեզվով, խուսափել հիվանդի համար անհասկանալի բժշկական տերմիններից:

 

 Ուշադրություն դարձնել ժեստերի և պահվածքի վրա, որի միջոցով էլ կարելի է արտահայտել հետևյալը՝

Ÿ  ժպտալ

Ÿ  համբերություն ցուցաբերել:

 

Անձնական խնդիրները խոչընդոտ չպետք է հանդիսանան աշխատանքի վայրում։

Ոչ վերբալ շփման կարևոր հանգամանքներից մեկն է բուժքրոջ արտաքին տեսքը: Եթե նա մասնագիտական տեսակետից ճիշտ է հագնված, անպայման կներշնչի վստահություն:       

 

Բուժքույրը պարտավոր է բացի վայելուչ վերաբերմունքից կրի մասնագիտական ճիշտ հանդերձանք:

Մասնագիտական ճիշտ հանդերձանքի առավելություններն են`

1.Նպատակը

Ÿ  Ինֆեկցիայի փոխանցման նվազեցում և կանխում

3. Աշխատանքային հագուստ

Ÿ  Մաքուր և կոճկված

Ÿ  Պետք է փոխվեն ամեն օր կամ կեղտոտվելու ղեպքում ավելի շուտ (արյուն, կենսաբանական հեղուկներ ...)

Ÿ  Չպետք է լինի երկար թևքերով: Այն խանգարում է ձեռքերի լավ լվացմանն ու ախտահանմանը, ավելին` թրջվելու դեպքում դրանք նպաստում են միկրոօրգանիզմների զարգացմանը

4. Կոշիկներ

Ÿ  Անաղմուկ

Ÿ  Փակ

Ÿ  Լվացվող

Ÿ  Հարմարավետ և հարմարեցված կանգնած դիրքերի համար

5. Զարդեր

Ÿ  Ոչ մի ապարանջան կամ ժամացույց

Ÿ  Ոչ մի մատանի, ամուսնական մատանին հանդուրժելի է

Ÿ  Ոչ մի վզնոց, շղթան հանդուրժելի է վերնազգեստի տակից

Ÿ  Ոչ մի կախված ականջօղ

6. Մազեր

Ÿ  Կարճ կամ հավաքված, չպետք է շփվեն վերնազգեստի օձիքին

Ÿ  Մաքուր

7. Եղունգներ

Ÿ  Կարճ

Ÿ  Մաքուր

Ÿ  Առանց լաքի և արհեստական եղունգների

Մասնագիտական ճիշտ հանդերձանքը նպաստում է բուժման ճիշտ որակին:

 

Այսօր բոլոր մասնագիտություններն էլ ընդունում են այս վարքագիծը որպես էթիկայի նորմեր:

Էթիկան - դա փիլիսոփայության մի բաժին է, որտեղ բացահայտվում է՝ կարող է արդյոք գործողությունը գնահատվել որպես ճիշտ կամ սխալ: Դա սկզբունքների հավաքածու է, որտեղ բաժանվում է ճիշտ վարքը սխալից:

«Էթիկետ» տերմինը ֆրանսիական ծագում ունի – ćtiguctt – պիտակ, քարտ և թարգմանաբար նշանակում է վարքի սահմանված ձև:


 

Գյումրու բժշկական կենտրոնի ընդունարանի գլխավոր բուժքույր Արուսյան Գեւորգյան